The Amazing Spider-Man (2012)

 English HereKorte Inhoud
Zoals de meeste tieners worstelt Peter met levensvragen en zijn eerste liefje Gwen Stacy. Als hij een mysterieuze aktetas die blijkbaar van zijn vader was, begint voor hem de zoektocht naar de verklaring voor de verdwijning van zijn ouders. Hij komt in het labo van Dr. Curt Connors terecht , een voormalig collega van zijn vader.

Genre : Fantasy
Land
: USA


Cast :
Andrew Garfield : Peter Parker
Emma Stone : Gwen Stacy
Rhys Ifans : Dr. Curt Connors

Regisseur :
Marc Webb

Mijn mening 

Als ukkie heb ik ontelbare Marvel stripverhalen verslonden en ben verslingerd op alles wat maar te maken had met superhelden. Ik vind deze film dus fantastisch om mee te swingen met Spiderman tussen gebouwen. Een prima verstand-op-nul film met aardige acteerprestaties,goede effecten,een angstaanjagende slechterik en een verhaallijn dat aansluit bij de comic-books. 


Wat scheelt er dan aan ? Niks alleen dat het voor mij een remake is van "Spider-Man" uit 2002. Het verhaal van Peter Parker wordt weer overgedaan en, buiten de slechterik, is het niks nieuws onder de zon. Het lijkt er alleen maar op of ze de merchandising weer eens moesten aanzwengelen. 


Ook vond ik in die van 2002 Tobey Maguire een betere vertolking neerzetten van Peter Parker. En Kirsten Dunst vond ik dan weer appetijtelijker als side-kick van het spinnemannetje. Maar Emma Stone is dan ook weer om van te smikkelen.
Willem Dafoe vond ik dan weer veel beter als gemuteerde slechterik t.o.v. Rhys Ifans.
Maar misschien is er het feit dat ik film uit 2002 "Spider-Man" op DVD heb en al tig keren heb gezien , dat ik deze ook beter vind.


Het verdict : 7 / 10
Links : IMDB , Moviemeter
 

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.