Mr. Bean's Holiday (2007)

 English HereKorte Inhoud
Mr. Bean doet mee met een tombola georganiseerd door de lokale kerk en wint een reis naar Frankrijk samen met een camcorder. De reis naar de Franse kust verloopt echter niet zo vlot als gewenst.

Genre : Komedie
Land
: UK/Frankrijk


Cast :
Rowan Atkinson : Mr. Bean
Emma de Caunes : Sabine
Max Baldry : Stepan

Regisseur :
Steve Bendelack

Mijn mening 

Jongens wat keek ik vroeger toch graag naar Mr.Bean. Ik had een paar delen op VHS die ik tot in de treure aan toe heb gekeken. En "Mr.Bean's Holiday" is gewoon een voortzetting van toen. Enorm genoten van de subtiele,visueel sterke grappen en situaties. Ondanks het feit dat ik het altijd op mijn zenuwen krijg van dat stuntelig mannetje en je weet dat het altijd verkeerd afloopt ... trein missen, bus missen, kaartje aan de poot van een kip , kip weg , ellenlang liftend langs de weg , opgesloten raken in hokje en dan komen er tig auto's,een bus en een camionette langs enz. enz. enz.
En toch kan ik het niet laten om verder te kijken en te gniffelen hierover.


Favoriete scene's :
1. in de TGV :
Hostess : "Café?"
Bean : "Oui"
Hostess "Avec sucre"
Bean "Non"
Hostess : "You speak very good French"
Bean "Grazias"

2. De muzikale mime op het dorpsplein (Grandioos)
3. Het etentje in het chique restaurant met de oesters en longines
4. De personen die opnamen in Mr.beans telefoonlijst



Schitterend in elkaar gestoken. Alleen het einde in Cannes vond ik een beetje overdreven met Willem Dafoe, maar de eindscene op het strand sluit het magistraal af. Karel Roden (uit "The Bourne Supremacy") had een verrassende rol en Emma de Caunes was perfect gecast.

Toppertje voor mij ....


Het verdict : 7 / 10
Links : IMDB , Moviemeter
 

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.