The Raven (2012)

 English HereKorte Inhoud
Een film die zich situeert in het midden van 1800 en betrekking heeft op Edgar Allan Poe. Een seriemoordenaar haalt zijn inspiratie in verhalen en gedichten van Poe om mensen te vermoorden. Poe poogt samen met inspecteur Fields een eind te maken aan deze moorden en de moordenaar te vatten. Alhoewel het fictie verhalen zijn beginnen ze realistischer te worden.

Genre : History/Drama
Land
: USA


Cast :
John Cusack : Edgar Allen Poe
Luke Evans : Detective Fields
Alice Eve : Emily Hamilton

Regisseur :
James McTeigue

Mijn mening

Had geen flauw idee wat ik kon verwachten. Maar een John Cusack film zorgt altijd voor verrassingen. Cusack speelt meestal niet in van die enorme hoogvliegers, maar toch blijft er wel altijd iets hangen. Dan is het "Serendipity", een teen feelgood film en dan verrast hij zoals in "Martian Child".  


En yep, ik vond het een enorm sterke film waar hij Poe neerzette zoals ik me die altijd heb voorgesteld : de ietwat rare wereldvreemde vogel die akelige moordverhalen neerschrijft waarbij je toch een iet of wat gekronkeld brein moet hebben om de moordwijze zo uit te werken. De setting,sfeer,kostuums en grauwte van deze tijd komt enorm goed over. Inderdaad het liefdesverhaaltje had ook van mij weg gemogen en gaf geen meerwaarde.

Deed me ook na een tijd denken aan Sherlock Holmes meets Jack the Ripper.


Het verdict : 7 / 10
Links : IMDB , Moviemeter

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.