Lo Imposible (2012)

 English HereKorte Inhoud
Een normale familie bestaande uit Maria,Henry en hun drie kinderen, vertrekken naar Thailand om de kerstdagen door te brengen. Ze nemen hun intrek in een villa aan de kust. Een perfecte vakantie in het paradijs waar het aangenaam vertoeven is aan het zwembad. Tot ze in de verte een merkwaardig lawaai horen dat langzaam aanzwelt. Er is geen ontsnappen aan de tsunami dat hun voluit treft. Maria en haar oudste zoon worden meegesleurd weg van Henry en de jongste zonen. Wie zal het overleven ?
Genre : Drama/Thriller/History
Land
: Spanje


Cast :
Naomi Watts : Maria
Ewan McGregor : Henry
Tom Holland
: Lucas

Regisseur :
J.A. Bayona

Alternatieve titel : The Impossible

Mijn mening

Een indrukwekkende, adembenemende, beangstigende en beklijvende film die me nog lang zal bijblijven. Een heel realistisch neergezet beeld van de verwoestende kracht die een tsunami kan veroorzaken en aantoont hoe nietig wij mensjes zijn tegenover natuurfenomenen ondanks onze high-tech toestanden.


De titel van de film is op zijn eigen al een joekel van een spoiler maar persoonlijk zie ik toch liever dit gegeven van een klein mirakel dat een gehele familie dit kan overleven dan een film over de duizenden die het niet hebben gehaald. Het zou maar een kortfilm geworden zijn. Trouwens "You Tube" staat vol met tragische beelden en foto's van slachtoffers. Dat het overgoten werd met een Hollywood-sausje is doodnormaal. Hadden ze het zo realistisch gefilmd als in werkelijkheid , dan zou dit de goorste film geweest zijn waar geen mens op zit te wachten. Niet voor niets dat ze de helft hebben weggelaten hoe het werkelijk is verlopen.


Dat het een emotionele film zou zijn zag je al van mijlenver. Ik ben zelf geen overgevoelig persoon, maar bij momenten vond ik het ook knap lastig om het droog te houden (Ook toepasselijk ).
Toch enkele storende zaken voor mij persoonlijk :
- Ik vond wel dat ze hadden mogen tonen hoe de vader met de twee kleine zoontjes het konden overleven
- Het moment dat ze bij het ziekenhuis elkaar misliepen was een beetje erover
- Misschien heeft de vader dit echt gedaan, maar mijn verstand kan er niet bij dat hij die twee kleine peuters achterliet. Ben zelf vader en zou mijn twee peuters nooit achterlaten nadat ik zo een rampspoed overleefde.


Prachtig acteerwerk van Naomi Watts en Ewan McGregor, maar vooral door de 3 zoontjes. En dan vooral Tom Holland. Bewonderenswaardige prestatie.
 


Het verdict : 8 / 10

Links : IMDB , Moviemeter

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.