Oz the Great and Powerful (2013)

 English HereKorte Inhoud
Oscar Diggs, een minder bekende dubieuze goochelaar, wordt weggeslingerd van het stoffige Kansas naar het Land van Oz. In eerste instantie denkt hij dat hij er fortuin kan maken. Dat veranderechter snel als hij de drie heksen Theodora, Evanora, en Glinda ontmoet, die niet overtuigd zijn dat hij de grote tovenaar is die iedereen verwacht. Ongewild raakt hij betrokken in het zoeken naar een oplossing voor de problemen waarmee het Land van Oz en haar bewoners geconfronteerd worden . Door gebruikt te maken van illusies,zijn vindingrijkheid en zelfs een klein beetje magie, transformeert hij zichzelf niet alleen in de grote en machtige Tovenaar van Oz, maar ook in een betere man.
Genre : Fantasy/Familie/Avontuur
Land
: USA


Cast :
James Franco : Oz
Mila Kunis : Theodora
Michelle Williams : Glinda

Regisseur :
Sam Raimi


Mijn mening

Sam Raimi waagt zich aan een sprookjesachtige kinderfilm ... wie had dit kunnen denken. De regisseur van "The Evil Dead" die een teder sprookje regisseert. Persoonlijk vind ik dat de originele film uit 1939 niet te evenaren is. Deze vind ik dan wel weer een pak beter dan "The Wiz" uit 1978 Met Michael Jackson en Diana Ross.


De intro vond ik hoogst origineel en inhoudelijk sterker dan de rest van de film. T`is overduidelijk een film waar de makers van de digitale beelden veel plezier aan hebben beleeft en zij dus de echte magiërs waren van deze film Voor de rest is het een mooi kinderverhaal. "China girl" en het gevleugelde aapje konden me het meeste bekoren. De "wicked witches" vond ik na een tijd uiterst irritant.


Ik had gehoopt dat James Franco terug zou keren naar Kansas , zoals in het origineel.
Niet slecht maar niet bepaald my cup of tee.

 

Het verdict : 5 / 10
Links : IMDB , Moviemeter

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.