Sawney: Flesh of Man (2012)

 English HereKorte Inhoud
Sawney, een religieuze psychopathische moordenaar, rijdt met een zwarte taxi rond door dorpen en steden en ontvoert onschuldige zielen om deze te offeren. De slachtoffers worden worden afgevoerd naar een grot in de heuvels, waar ze worden verkracht, gemarteld en opgegeten.

Genre : Horror
Land
: UK


Cast :
David Hayman : Sawney Bean
Samuel Feeney : Hamish MacDonald
Jean-Paul Jesstiece : Judd
Will Sutton : Jake

Regisseur :
Ricky Wood

Alternatieve titel : Lord of Darkness

Mijn mening


Zonder veel verwachtingen deze film opgezet , en uiteindelijk toch enigszins verrast.
Het is inderdaad een horror-slaughter film die door de beugel kan , maar die ik niet noodzakelijk nog eens moet zien. Huivering en spanning was niet te bespeuren, bloederig was het niet meer dan wat je ziet liggen in de etalage van de lokale slager en schrikmomenten zijn ook ver te zoeken. De kip deed een poging , maar het bleef bij die poging. De martelscènes zijn ook maar beperkt tot wat snij en bijtwerk. En ik veronderstel dat er een verkrachting was.


Ik had een paar keren gelezen op ImdB dat het niet voor "the faint hearted" was, maar wie hier niet tegen kan, zal ook bij het zien van een neusbloeding waarschijnlijk flauwvallen, want dit was dus wel echt magertjes. Kannibalisme zat er ook in, maar dat bleef ook beperkt tot het uitknijpen van een soort bloedinfuus in een wijnglas , waarna dit genuttigd werd, en het bijten in ofwel een nog levend exemplaar, ofwel in een afgehouwen stuk nietszeggend lillend vlees.


Sawney was een vage duplicaat van Leatherface uit “The Texas Chainsaw Massacre“, zonder vleselijk masker dan, bijgestaan door 2 door inteelt misvormde Ninja Turtles die om de haverklap liggen rond te tuimelen en al salto`end allerhande klusjes opknappen. Ze kruipen ook om de haverklap ergens achterop (kuch) En dan zit er een soortement "Mother" opgesloten die constant voorzien moet worden met vleesachtige hompen en ledematen overgoten met een lekker bloederig sausje.


Klinkt misschien allemaal nogal ontgoochelend en mismoedig, maar ik heb me toch geamuseerd met deze prent. Het zag er soms wel redelijk echt uit en het geheel was ook niet zo abominabel slecht. Feeney speelde overtuigend als de korte-drank-drinkende journalist en Hayman was een overtuigende katholieke slager. De religieuze inslag vond ik vermakelijk (lichaam en bloed van christus - filosofie).Ik hoopte dat de twist niet de twist zou zijn die ik in gedachte had, maar het draaide daar toch op uit. Beetje jammer want beetje flauw.


Het verdict : 5,5 / 10
Links : IMDB , Moviemeter

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.